Werken bij Kaboom: Producent

Kaboom Animation Festival presenteert van 21-30 maart 2025 in Utrecht, Amsterdam en online het meest gedurfde, creatieve en innovatieve dat er op (inter)nationaal gebied in animatie gemaakt wordt. Naast film programmeren we Expanded Animation, waarin de grenzen van animatie worden onderzocht. Kaboom Animation Festival is een platform voor het uitwisselen van verhalen in animatie. Door eerder ongehoorde stemmen en niet vertelde verhalen een plek te geven binnen het programma en met de makers en bezoekers in gesprek te gaan, willen we ontmoeting faciliteren, creativiteit stimuleren en uitwisseling voeden. Ons team bestaat uit allerlei verschillende mensen die van animatie houden: bij Kaboom past iedereen!

Producent
Om met ons de komende editie van het festival voor te bereiden, zijn we op zoek naar een ervaren Producent.

Team & Taakverdeling
Het productieteam van Kaboom is hecht en goed op elkaar ingespeeld. Je werkt samen met een coördinator productie, een programmaproducent, een ticketing & helpdesk coördinator, een vrijwilligerscoördinator, een hospitality producer en een productie stagiair, veelal ervaren Kaboomers. Tijdens het festival wordt het team aangevuld met locatiemanagers en zo’n 80 vrijwilligers.  De taken waarmee je aan de slag gaat zijn:

  • Specials: uitvoerende productie van alle specials die niet in filmzalen plaatsvinden, zoals exposities, installaties, workshops, feesten en recepties;
  • Logistiek: planningen maken voor transport, levering, catering, aankleding en bewegwijzering en zorgdragen voor het communiceren van deze planning in- en extern;
  • Locatieproductie: vergunningen aanvragen, contact met locatiehouders, voorbereiden van het werk van de locatiemanagers tijdens het festival;
  • Vrijwilligers: in kaart brengen diensten en functies, opzetten van werving & selectie, inventarisatie catering ter voorbereiding van de komst van de vrijwilligerscoördinator;
  • Aankleding & bewegwijzering: productie van aankleding en bewegwijzering in afstemming met de communicatie afdeling, inhuur meubilair, coördineren decorbouw en uitvoering;
  • Hospitality: uitnodigingen versturen, events organiseren met de hospitality producer

Wie past bij ons?
Iedereen! Wij verwelkomen iedereen uit die zin heeft om met ons een festival te organiseren dat niemand buitensluit en aantrekkelijk is voor mensen uit alle lagen van de samenleving. We zijn een organisatie waarin medewerkers zichzelf kunnen zijn en zich veilig voelen. Om de taken als Producent goed te kunnen uitvoeren zijn, is het belangrijk dat je:

  • Nederlands als Engels goed beheerst;
  • Gestructureerd werkt (Excel houdt ook van jou);
  • Goed bent in interne en externe communicatie;
  • Zelfstandig werkt;
  • Graag problemen oplost;
  • Ervaring hebt met het organiseren van (film)festivals of andere evenementen;

Verder zou het mooi meegenomen zijn als je een rijbewijs hebt en ervaring met het werken in database Filmchief.

Praktische informatie
We gaan uit van een opdracht voor een zzp’er, maar verloning via een payroll is ook een optie. De klus start in januari en bouwt dan langzaam op richting het festival. In totaal beslaat de klus zo’n 40 dagen, vooral in februari en maart. De vergoeding wordt bepaald op basis van leeftijd en ervaring; we hopen iemand te vinden voor zo’n € 220 per dag, exclusief BTW. We hebben een kantoor in Amsterdam en een bureau in Utrecht waar je kunt werken; gedeeltelijk vanuit huis werken is een optie.

Contact
Als je het ziet zitten om met ons dit fantastische festival te gaan organiseren dat ontvangen we graag (uiterlijk 11 november 2024) een mailtje waarin je uitlegt waarom je gemotiveerd bent voor deze klus, met een CV met een overzicht van je werkervaring tot nu toe. Voor informatie kun je contact opnemen met zakelijk directeur Annabet Langkamp, annabet@kaboomfestival.nl.